hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان| کمبود ۱۵ هزار معلم در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان| کمبود ۱۵ هزار معلم در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل این نهاد نیروی انسانی آن است گفت: این استان با توجه به گستردگی و پراکندگی با کمبود حدود ۱۵ هزار معلم روبرو است.

به گزارش رویداد امروز، حمیدرضا رخشانی اظهار داشت: امسال سه هزار و ۵۸۲ نفر به‌صورت حق‌التدریس، استخدام سال گذشته، سرباز معلم و غیره وارد آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان شده‌اند که تنها بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع می‌شود. او از حذف مدارس خشتی و گلی تا پایان سال ۹۸ در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ۲۱۰ کلاس خشتی و گلی در استان وجود داشت که هم‌اینک تعداد آن‌ها به ۱۶۰ کلاس کاهش‌یافته است و برنامه برای حذف این مدارس تا پایان سال در دستور کار آموزش‌وپرورش قرار دارد

رضا سرحدی نیا سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان از افتتاح و بهره‌برداری 147 واحد آموزشی با 602 کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد. سرحدی نیا ضمن گرامی داشت فرارسیدن سال تحصیلی جدید گفت: به حول و قوه الهی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان اداره کل نوسازی مدارس استان تعداد 147 مدرسه با 602 کلاس درس با زیربنای آموزشی بیش از 54 هزار مترمربع، در نیمه ابتدای سال جاری آماده افتتاح و بهره‌برداری بیش از 18 هزار دانش‌آموز استان هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید شده است که برای احداث این مدارس اعتباری بالغ‌بر 1043 میلیارد ریال هزینه شده است. او با اشاره به حضور پررنگ خیرین مدرسه‌ساز در ساخت مدارس در استان افزود: از این میزان مدارس تحویلی تعداد 126 مدرسه در قالب 522 کلاس درس بااعتباری بالغ‌بر 750 میلیارد ریال توسط خیرین نیک‌اندیش و یا با مشارکت این عزیزان احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد